Monday, May 16, 2011

Ku rasakan dunia ini
Makin deras berlari
Perjalanan masa mengajar kita
Menginsafi hidup di dunia

Kehidupanku dan dunia seniku
Membawa daku berkejar dengan waktu
Terkadang-kadang jauh ku ketinggalan
Ada waktunya aku terkehadapan

Ku diketawa dan dicaci
Ku dipuja dan dibenci
Ku menangis seorang diri

Ku menerima kenyataan
Menghadapi kepayahan
Melalui kepahitan
Menikmati kemanisan

Kehidupanku dan dunia seniku
Membawa daku berkejar dengan waktu

Ku diketawa dan dicaci
Ku dipuja dan dibenci
Ku menangis sorang diri

Ku menerima kenyataan
Menghadapi kepayahan
Melalui kepahitan
Menikmati kemanisan

Ada masa ku ketinggalan
Ada waktu terkehadapan
Aering di dalam keriuhan
Aku kesepian

Ku diketawa dan dicaci
Ku dipuja dan dibenci
Ku menangis seorang diri

Ku menerima kenyataan
Menghadapi kepayahan
Melalui kepahitan
Menikmati kemanisan

Ku rasakan dunia ini
Makin deras berlari
Perjalanan masa mengajar kita

tetiba aku rasa nak spin plak lagu nih. berhari2 aku dengar, berjam2 aku dengar. kata2nya menusuk hatiku.

lirik ni aku taip sendiri, sbb biler aku search kat internet.. liriknya takde. terpaksalah dengar dulu.. dan taip lirik nih. (mengaplikasi kemahiran mendengar ..... kekeke).

seperti yang umum ketahui, allahyarham sudirman meninggal dunia dalam keadaan kesepian dan keseorangan. sedih.. kisah hidupnya. di sebalik kejayaan yang dikecapi, namanya yang mahsyur, beliau hanyalah seorang insan yang kesepian dan kesunyian.

di saat ini aku terpk dalam pale hotak aku… kalo aku rasa aku kesepian dan kesunyian, aku bukanlah satu2nya manusia yang rasa camtu. ramai manusia lain di luar sana pun rasa camtu. belum tentu orang yang gelak, gembira, hepi je.. hatinya itu benar2 gembira. senyum tawanya sekadar menutup luka hati yang ada di jiwa.

di saat aku merasakan sakit dan sunyi, ada insan lain yang jauh lebih menderita zahir dan batinnya terhadap masalah yang berlaku dalam hidup mereka.

dunia belum berakhir….

dan dunia tidak akan menunggu aku untuk selama-lamanya…

apa yang aku perlu buat ialah, belajar untuk meredhai setiap takdir Allah s.w.t dengan hati yang terbuka..

2 comments: